woensdag 25 september 2013

Eindelijk mijn droom waarmaken?

Zoals gezegd, ik "droom"al jaren van een boek van mijn hand in de boekwinkel...maar het lukt me nooit om mijn vele ideeën op papier te krijgen. Ik heb geen gebrek aan inspiratie. Ik heb eerder teveel inspiratie. Waardoor mijn huidige projecten blijven liggen omdat ik een nieuw idee véél leuker vind...
Tja, om een lang verhaal kort te maken: ik begin aan van alles, maar er komt niks af. Ja, korte verhalen zo af en toe. Maar niet de echte boek-verhalen. Mappen vol met ideeën, researchwerk e.d. maar daar heb je niks aan als je er vervolgens niet mee doorgaat....
Dus wordt het tijd om er iets aan te gaan doen!
Ik heb me nu serieus voorgenomen om met één idee door te gaan. Om er écht mee aan de slag te gaan en niet ergens halfwas. Om elke dag in ieder geval iets te schrijven van mijn verhaal. Schrijven en niet alleen maar research doen. Schrijven en er even echt de tijd voor te nemen. Schrijven en blijven schrijven....
Of het gaat lukken...tja, dat kan ik je later pas vertellen natuurlijk.
Maar ja, hoe moet ik zoiets nou eens grondig aanpakken. Ik kan moeilijk mijn fantasie een halt toestoppen. Zou niet weten hoe...en dat kan ook niet. Want diezelfde fantasie heb ik toch ook nodig bij het schrijven van het verhaal....
Dus : schop onder mijn kont en dóórgaan!
De goede wil is er....nu nog de uitvoer ervan!
Eén van de stokken achter de deur: mijn blog. Ik wil hier mijn vorderingen bijhouden.
Dus ....we zullen zien!
Hello to my own book..... (?)

5 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar! Fantasie en inspiratie is leuk, maar als je er teveel van hebt dan komt er opeens niets meer uit je handen.
    Dat voelt niet fijn, alsof je helemaal niets kunt presteren.
    Ik weet nog dat ik voor mezelf eens een doel heb gesteld: maak dat ene korte verhaal af. Alleen maar om aan mezelf te bewijzen dat ik iets af kon maken.
    Ik ben benieuwd naar je vorderingen.

    Bedankt nog voor je leuke reactie op mijn poppenbeddengoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je een liebster award gegeven (zie mijn blog). Ik hoop dat je 'm in ontvangst wilt nemen.

    groeten Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor....maar dat wordt er even rustig de tijd voor nemen.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien kan je ook eens kijken op de site ikvertel.nl
    Mijn blog is daar in een boek gebundeld...het begin is gemaakt, nu ooit zelf nog een boek schrijven...

    groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen