zaterdag 26 oktober 2013

Voor Sinterklaas

Lieve Sint,
Hier een briefje van een vrind.
Ik zit zo te balen
van al die rare verhalen.
Hoezo Pieten slaven en donker van tint.
Ze zijn zwart van het roet, dat weet ieder kind!
Waar ze vandaan komen is niet echt te zeggen
de legendes willen allemaal iets anders uitleggen.
Maar als het dan gaat over slaven en zo
U, als Sint maakte ze juist vrij, o zo!

Er wordt iets gemaakt van een prachtig feest
wat het gewoon nooit is geweest!

Maar de vreselijke reacties van sommige mensen
die zwarte piet zwart blijven wensen.
Ook daarmee kan ik niet uit de voeten..
En een VN die beslist wat wij nu moeten?

Poef, wat een vreselijk gedoe
U wordt hiervan vast  vreselijk moe!

Ik weet zeker dat u, net als ik 
het ene "ras" niet boven het andere schik.

Ik heb besloten: ik doe hier niet meer aan mee!
Ik ga me verheugen op een stoomboot over zee!

Ik ga me verheugen op schoenen en pepernoten,
op cadeautjes, op sfeer en het trekken van loten....

Op het maken van gedichten
zonder mijn hempje op te lichten.

En ik wens ieder zwart, bruin, rood, geel en blank kind....
een fijn feest toe van de Sint!

Liefs,
uw grote fan Minous.....
De witte piet was vorig jaar al aanwezig in het Archeon: wit van het meel ipv zwart roet....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten