dinsdag 23 december 2014

Mijn goede voornemens op schrijfgebied....en fijne dagen allemaal!

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur. Tijd voor goede voornemens maken....zeggen ze.
En ja, eerlijk is eerlijk, ik neig ook altijd wel naar mooie ideeën maken. Komen die dan ook uit? Tja....dat is meestal nog de vraag! ;-)
Ik las pas een stukje over bloggen voor schrijvers. Dat je jezelf al prachtig in de picture zet met een blog. En dat je bijvoorbeeld jouw schrijfreis kan bespreken op je blog. Waar je bijvoorbeeld geweest ben voor je verhaal. En dat bracht me op zich wel op een idee. Want hoewel ik hier al wel schrijf over schrijven....echt over een verhaal in wording meestal niet. Oké, dat is ook meteen mijn probleem: ik schrijf best wel aardig wat....maar een echt "boekverhaal"wil nog niet echt lukken. Simpelweg omdat ik teveel ideeën heb en daardoor me maar niet zetten kan aan één idee= een compleet verhaal.......zucht.
Hierover bloggen, tja, wie weet is dat wel de befaamde stok achter de deur?
Of zal het juist averechts werken omdat dan de spontaniteit eraf is?
Hmm, stof tot nadenken dus..... ;-)


Mijn voornemens dus? Hihi, dat is voor volgende week! Die houden jullie nog te goed! (en ik denk nog even goed na....)
Voor nu: hele fijne Kerstdagen!

3 opmerkingen:

  1. Elk jaar een stapje dichter bij het realiseren van die droom!
    Fijne Kersttijd gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu maak je me nieuwsgierig ;) Het verhaal komt heus wel, gewoon blijven schrijven, want oefening baart: KUNST!

    BeantwoordenVerwijderen