donderdag 15 januari 2015

Deze week verder denken....


Alweer een week voorbij. Wat gaat de tijd toch snel...sneller dan mijn boek ;-)
Deze week heb ik van de hoofdpersonen het karakter proberen vast te leggen. Dat is vast nog niet helemaal compleet, maar zoiets groeit, denk ik, ook nog gedurende het verhaal.
Verder heb ik een inleiding geschreven en het boek Wie schrijft van Elizabeth George tevoorschijn gehaald. Niet om hem nu helemaal van a tot z te gaan lezen...maar wel om even te kijken of er nog bruikbare tips in staan.
Toen ik in de bieb aan het struinen was voor een boek voor één van mijn jongens, bedacht ik me dat het misschien wel handig is om zelf ook een jeugdboek te lezen om nog meer in de "vertelmodus" voor de jeugd te komen. Natuurlijk lees ik mijn jongsten nog voor...maar zelf lezen is toch weer anders. Zeker nu ik er op deze manier mee bezig ben! Ik heb een boek meegenomen van Simone van der Vlugt: Zwarte sneeuw.       
Komende week wil ik toch gaan proberen om nu eindelijk eens echt te gaan schrijven.
 Normaal schrijf ik allang....ik hoop dan ook dat het een goed begin is op deze manier!
 Ik zal ook mijn oude schrijfcursus (kinderverhalen schrijven) maar weer eens tevoorschijn halen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten