vrijdag 9 januari 2015

Met mijn hoofd in de wolken....of nee, juist niet!

Een verhaallijn in je hoofd hebben, is ook opeens interesse hebben in bepaalde zaken die met je verhaal te maken hebben....dus loop ik stiekem in de avond de hemel te bestuderen...Sinds ik zoveel lees over planeten, lees ik ook dingen als: Venus is de helderste "ster"(?uh?) aan de hemel na onze maan.....juist ja, dát wil ik zien!
Dus denk ik zo af en toe even sterren te moeten bestuderen of ze niet stiekem een planeet geworden zijn!

Zo ook gisteravond. Toen ik, iets veel te veel te laat voor mijn doen, mijn bedje op ging zoeken zag ik de maan aan een heldere hemel staan. Gewoon een mooi duidelijk maantje.....
Maar toen ik na mijn hele avondritueel nog eens door het dakraam naar buiten keek: wauw! De maan was blijkbaar nog iets verder uit de wolken gekropen en rondom de maan was een prachtige gloed waar te nemen. Wauw! Jammer genoeg even geen camera bij de hand én ik verlangde ondertussen iets teveel naar mijn bedje....
Foto is van morguefile. Lijkt wel een beetje op wat ik zag....

Maar een mooie overpeinzing is het wel waard...dacht ik zo!

Ergens daar,ver weg gelegen
een mysterie en toch zo waar
Flarden aan dromen over mogelijkheden
Is er daar leven?
Vertel het me maar!
Of nee, doe maar niet
ik wil het niet weten
want dromen is al mooi genoeg
over verlangen en in stilte gezwegen
over van alles
wat daar misschien
wel waar zou wezen....

1 opmerking:

  1. Wat een mooi stukje!!
    Ja, dat lijkt mij lastig aan het schrijven van een verhaal. Je moet ook erg veel onderzoek doen naar de onderwerpen die in je boek naar voren komen. Op zich natuurlijk ook heel erg leuk. Maar zo vreselijk tijdrovend haha.

    BeantwoordenVerwijderen