zaterdag 7 maart 2015

Welke stijl spreekt me aan?

Eén van de grote vragen die ik mezelf regelmatig stel is: welk genre spreekt je nou het meeste aan? En dan kom ik toch wel uit op boeken die ik wel graag lees, maar vooral ook graag schrijf. Alleen: het zijn wel altijd emotionele toestanden en soms denk ik weleens: waarom zo zwaar?

En dan zijn we dus weer in dubio. Moet ik niet voor iets luchtigers gaan? Een gezellige chicklit, een kinderboek, een.....maar ik merk dat het passionele schrijven dan toch anders is.

Dus: waar gaan we dan voor? Voor de passie of het luchtige? Hm, lastig. Hoewel: eigenlijk geef ik het antwoord zelf natuurlijk al. Daar waar je passie ligt, gaat je veel beter af! Ja toch?


Mijn idee voor het verhaal wat het nu echt moet gaan worden is dan ook wel bekend. Een moodboard had ik al (nog even privé) en de eerste pagina's zijn allang geschreven de laatste weken....

Dus welkom bij het verhaal van Wieke.
Het verhaal speelt zich vooral af in Leiden en omgeving. Wieke en Hans (broer en zus) zijn de hoofdpersonen, waarbij Wieke is opgenomen wegens een angststoornis (denk ik) en Hans spoorloos verdwenen is.

Het verhaal hoop ik te schrijven als een psychologische thriller (dat lijkt me de beste omschrijving)

Mijn vorderingen zal ik hier weer bij houden!


1 opmerking:

  1. Ik vind alles best als Wieke maar mag blijven leven. Waarom is Hans weg? Heeft hij wat uitgespookt met Wieke vroeger en is hij bang dat het ontdekt wordt nu ze therapie krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen