vrijdag 22 mei 2015

Weer in het verhaal gedoken

Om weer een beetje het verhaal voor mezelf te laten "leven"ben ik deze week gewoon maar weer eens gaan zitten om te gaan schrijven. Gewoon even doen en niet al te moeilijk doen ;-)

Het verhaal zit weer in mijn hoofd. Ik heb weer ideeën genoeg en nu maar op zoek naar momenten dat schrijven ook gaat lukken.....oké, die tijd kan je ook maken. Maar toch zijn er ook nog dingen waar je echt niet onderuit komt...

Ik bedacht me vandaag, naar aanleiding van een boek uit de bieb, dat schrijfstijl misschien nog wel belangrijker is dan het verhaal op zich....
Met regelmaat lees ik boeken waarvan ik me achteraf afvraag wat er nou zo bijzonder aan was. En toch kon ik het boek niet wegleggen. Antwoord is vrij simpel: door de stijl van het verhaal word je erin gezogen. Daar tegenover staan ijzersterke verhalen war niet doorheen te komen is....
Vraag blijft dan natuurlijk: wat vind je als schrijver dan belangrijker? Tja....allebei is natuurlijk de beste optie! :-)
Een oud huis komt ook voor in mijn verhaal....
(afb. morguefile.com)

1 opmerking:

  1. Brrr ... geheimzinnig huis hoor.
    De stijl is belangrijk! Eigenlijk zijn er zo veel dingen belangrijk.
    Ook je enthousiasme.

    BeantwoordenVerwijderen